Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Anna - 11 maj 2010 23:41

*suck*

Nu e de äntligen kväll å då ha man tid å rum för alla tankar!

Blä!

Så ångest hur å vad jag ska göra.. ha iof så gott som bestämt mej fast de ta emot nå så in i helvete.. men kan ju inte bara vara ego i denna fråga..

De gäller alltså min kära dam (häst) Nikki som jag har fött upp alldeles själv, enda levande avkomman efter min första häst Turbo å mina älskade damer..

Men pga min jävla ryggskada pga dessa jävla idioter i sollefteå så kan jag inte rida och träna å ge Nikki den tid och motion å träning hon behöver! =(

Och då jag då vet (lr ja veta kan man ju aldrig göra till hundra procent men..) att hon skulle få det mkt bättre med någon människa som vill rida å forts utbilda henne å verkligen kan det ist för att hon ska stå hemma hos mej, tappa allt hon nånsin kunnat å bli fet som en tunna som hon så lätt blir.. jaa.. vad ha man eg för val?

Sälja henne.. det som gnager i mina tankar..

Hon är ju en sådan häst som behöver rikligt med motion, röra på sej ofta å aktiveras mkt.. vilket jag inte kan göra pga ryggen..

*suck*

Satans jävla helvete e vad de e.. så nu snurrar tankarna.. e de så att jag beslutar mej för att sälja henne vill jag om möjligt skicka iväg henne till någon som kan rida igång henne å sen då ev visa henne på KFRK`s hästsaluvisning i år!

Mkt å tänka på å lite tid.. som vanligt..

Inge roligt direkt..

Hade de inte vart för att hon är min första egna uppfödning, ja ha vart med hela tiden sen betäckningen, första ultraljuden, när hon kom till världen...

Alla nätter ja satt med Turbo på vak å bara väntade på att hon skulle titta fram å så hade jag den otroliga turen å fick va med på precis hela fölningen!


De tar emot vill jag lova =(

  Barbra`s Nikita

född:2001-05-29

e. Michail ox

u. Barbra Turbo

äg. Anna Nordlinder

Av Anna - 11 maj 2010 18:48

Nu sitter ja på jobbet å har en liten lugn stund så ja passar på då en sväng!


Minns som vanligt inte när ja skrev sist.. lr  va vi gjorde i fredas??

Lördan minns ja iaf, hovslagaren skulle ha kommit men lämnade återbud så ja sov 30min xtra innan ja åkte ti stallet å fixade det! =)

Sen hem snabbt som fasen, duschade å sen körde Christian mej ti Kicki där vi dela en pizza, sminkade oss å hade allmän klädångest å drack lite alkohol!

Sen iväg ti Emma där Jennie oxå va på lit mer förkrök, å så gick vi ner ti Ida där Elin oxå va för ännu mer förkrök innan Klassåterträffen! =)

Jätteskoj va de fast vi bara va 8st från våran klass, vilket va lite mycket trist men men vi hade skoj iaf! =) Ja börjar dock bli gammal för ja vart trött rätt fort men orkade hålla mej kvar ti strax innan två då smet ja hem för lite mys å sussa sött!

=)

Å denna gång va ja smart.. lr ja smart vettefan men ja tyck de, tog en rosa efter att vi pippat färdigt så ja kunde sova lugnt å vakna utvilad å utan kryp i kroppen!

Funkade jättebra, va ju dock alldeles lagomt lullig när ja kom hem å inte nå bakis dan efter å ingen mage som krascha under kvällen! =)

En rikti kanonhelg förutom att vi försov oss ganska jävla rejält på söndan :P

Vi vakna 15:55 när Chrisitans mor ringer å väcker oss å fråga om vi e på G snart, skulle ju käka midda där ute!

Upp fort som fan å i me lite frukost å sen ti stallet innan vi drog ut ti Nordvik!

Men trevligt vare =)


Igår forts vi packa å greja på hemma =) Inte så mkt kvar, tycker man nu men ha säkert glömt hälften! :P

Jobb ida då ett 24h pass å fick börja 7.15 i morse ist för 9.30 så ja komma sova gott i natt jag! Imorn ska ja ti Marit å fica naglarna kl10 sen måste ja hem å sova en skvätt för ja jobba imorn natt igen å går på 15.30 då!

Sen e man ledi i 4 dagar å på torsdag blire Birsta, köpa tv å lit grejer å freda blir FLYTT! =D


Ska bli sååå skoj =)


Förresten hade ju två bilder ja sku ladda upp oxå =)


Ett från den 18 april när vi va å hälsa på kusin Ullis å hennes nya bebis =)

  Lite väl suddi bild men lilla damen va ju aldrig stilla en sekund!


Å så från den 23 april, hemma i dynäs där tåget spårade ur!

  Å så en halv häst kom me oxå!


Nu orkar ja inte skriva mer här... se när ja komma ihåg å uppdatera igen!

Ovido - Quiz & Flashcards