Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Anna - 8 februari 2011 18:09

..man bör äta oxå!

Fan så jävla långtråkigt ja haft nu på em mot kvällen.. ibland e vissa dagar/veckor tyngre än andra att vara ensam hemma utan min kära sambo!

Ida verka va en sådan dag.. känner mej skitnere av nada anledning!

Övriga dagen ha gått kanon ja ha städat å pysslat å greja å prata me han i telefon osv! Men nu bara dök ja rakt ner i ett svart hål.. å mitt i de svarta jävla hålet kom ja på att ja kanske ska äta nån jävla midda ida med! Bhä!

Fiskpinnar blire med kokt potatis (jepp, inge potatismos ida inte) å så kokt broccoli å blomkål med örtsalt å nån gegga till kanske!

Så bara de bli klart ha ja iaf ätit midda ida, sen blire väl macka lr nån tallrik gröt ikväll då ja blir hungrig igen.. ibland e de fan jobbigt å va hungrig typ jämt..

Orka göra nå mitt i natten när man blir hungrig.. Å allt jävla tjat om mina viktproblem gör de ju inte bättre.. Tro mej ja vet att ja är "för" smal ja behöver inte höra de för jämnan! Jag bara är sådan.. jag har ingen ätstörning å dom hitta inte direkt nåt fel på mej efter div undersökningar av allt förbannat.. tom avföringsprover ha ja fått lämna pga att ja är så smal! Känns som bakvänd ätstörning lr nåt.. oftast tänker väl folk att dom vill bli smalare, inte ska äta ditt å datt å småäta osv osv lr hure nu funkar.. Här ere tvärt om, ja måste komma ihåg att äta, äta mkt å ofta å jaa allt ja få höra! Så fort ja går hungrig en liten liten stund så.. jaa.. ja må väl inte dåligt direkt men blir typ stressad.. Ja få ju inte gå hungrig jag måste äta för att gå upp i vikt!

Suck.. Nu ha ja ätit kanonbra i ca 2-3 veckor lr vare e å hade faktiskt gått upp hela 3kg! Vilket e mkt för å vara ja så nu ligg ja på 50 strecket igen.. suck..

Allt känns så bakvänt.. ja e precis som dom flesta andra tjejer som oroar sej för vikten, tänker på vad å hur mkt jag äter, fast tvärt om..

Det är fan inget kul...

Min mor hade samma problem då hon va liten, tills hon fick barn..

Men kan tänka mej att de inte va samma hysteri just då med anorexia å allt va de heter.. hoppas ja iaf för hennes skull så hon slapp denna skit ja fått gå å fortf får gå igenom..

Jag har ingen ätstörning, jag äter som en häst då jag mår bra (oftast då jag kan äta min medicin som även ökar aptiten).. jag hatar att spy det är det värsta jag vet, jag gråter alltid som ett barn då ja kräks för ja hatar det verkligen, tål inte spya för fem öre.. Å dessutom jag älskar mat! Jag tycker det är kul att laga mat å jag älskar att äta mat! Mitt absoluta drömjobb är att bli matrecencent?? heter de verkligen så?? Aja å få åka runt å äta på restauranger å skriva om det osv.. men man sku ju som behöva nån fänsig utbildning för det oxå så det ja kan ju drömma vidare om ett tag.. Men de sku va kul =)


Nä nu ska ja försöka äta min middag... vart visst ett bra mkt längre inlägg detta än va ja tänkt..

Av Anna - 8 februari 2011 14:44

Låååångtråkigt!

Har surrat en massa med min älskade i telefon!

Å så ha ja surrat ett bra tag med Camilla i telefon å städat samtidigt! De gå så himla mkt lättare när man surra med någon samtidigt så man inte tänker på att man städar å plockar! =) Tro ja ska börja trakassera folk lite mer när ja e ensam hemma!

Just nu sitt ja i soffan framför tvn å datorn å petar näsan.. en förjävla ful ovana jag har å haft i ja vet inte hur många år! Ja petar näsan i tid å otid.. Mor å Far brukar fråga om ja hittar nå intr lr om jag är hungrig! :P

Dock så har ja aldrig ätit mina kära kråkor å kommer nog aldrig göra, köjs bara ja tänker tanken! Men petar de gör jag i tid å otid!

Kanske dax att växa upp å sluta.. fan ja fyller 27år i år å petar näsan som en 3åring lr nåt!

Har iaf knatat runt å plockat en massa, dammsugit, tvättar å tvättar fortf, hängt tvätt å ladda en ny jävel, plockat ur å i 1,5 lådor å vad mer ha ja gjort.. minns inte.. plockat ur hela stora vitrinskåpet lr va de kallas så nu e de tomt iaf!

Nu vill ja ha fler flyttlådor så ja kan packa mer!


Förresten, någon som såg melodifestivalen i lördas?

Inte jag.. vi va hemma å fira min Far som fyllde 57år, lr vare 37!? :P

Åt goood mat, tårta å spelade Kramfors spelet å åt en massa onyttigt =)

Va jättemysigt å trevligt =)

Hästarna fick va ute länge då, vi kom hem kl23 å tog in dom då! Men dom bruka ju inte va alltför pigga å komma in tidigt på kvällarna så men den dagen va dom nöjda! =)


Ne kanske ska forts peta näsan å fundera ut va ja ska äta till midda.. å så höra med Kicki om hon e hemma en sväng ikväll lr nå om ja kan komma förbi å hämta nå lådor =)

Av Anna - 8 februari 2011 11:15

Länge sen ja skrev igen.. svårt när inte min dator funkar =/

Ha jobbat i helgen å eftersom min dator inte funkar så ha ja inte kunnat blogga.. orka inte sitta å skriva från mobilen heller så då ha ja bara skitit i de!

Idag e de då tisdag, Christian åkte mot Norge i morse så nu e man ensam igen!

Ja klev upp å släppte ut hästarna i morse, sen dog magen å ja blev helt slut så ja la mej i sängen å läste ut boken =) Men vart fort rastlös så ja klev upp å började städa lite å badrummet å körde igång en tvätt.. Vill ha mer lådor nu så ja kan packa mer! :P

Rensade å packade en massa igår så nu e lilla rummet klart med alla lådor, förutom en garderob där ja ha kläder kvar då!

Körde en massa kläder ti Nordvik i fredas som ska tvättas upp vädras, skönt att svärmor å svärfar e så snälla som hjälper oss! =)

Gjorde vi igår då?

Ja kom hem från jobbet strax efter 9, svärmor kom på en kopp kaffe, sen åt vi frukost å började kolla på en film! Men de slutade me att vi däcka i soffan, fatta inte hur vi lyckade sova i den lilla soffan å så obekvämt.. vi vaknade kl14!!!!!!

Helt jävla otroligt! Sova bort halva dagen!

Men men sen fick vi lite gjort iaf !=)

Blev pizza från Lunde ti midda, va länge sen vi åt pizza nu! Ja tog en vegetarisk med köttfärs! Va jättegod men.. ja vet inte.. tyck inte pizza e så gott längre :P

Åt knappt halva sen bläää!


Aja nyttigare riktig mat e mkt godare!


Provade förresten att släppa ut Frejzor utan täcke i morse fast de va -13!

Men nu skiner solen ute så hon lär inte frysa! =)


Ti helgen ska vi förresten flytta hem hästarna ti Dynäs!

Måste dit å fixa lite oxå..


Ne nu ska ja försöka få i mej lite frukost... va ju så dålig i magen i morse så ha fortf inte fått i mej nå men nu börjar den lugna ner sej å ja e hungrig! =)

Ha inte vägt mej nå mer men ja hoppas ja fortf ligg på 50kg om inte mer!

Ovido - Quiz & Flashcards