Alla inlägg den 6 april 2011

Av Anna - 6 april 2011 22:52

Kom ju på ännu mer att skriva då ja skrivit klart de förra inlägget :P


Fick mail från Sibiriska kattuppfödaren som ha testhem nu för en stund sen =)

Vi är välkommen dit att hälsa på =) SÅÅÅ GLAD!

Så nu ska vi bara passa in nån tid när de passar!

Så bajs att Christian e borta under veckorna å ja jobba dygn varannan helg =/

Å denna helg då ja e ledi skulle hon på kattutställning!

Men de kommer så småningom, bara ja som inte ha nå tålamod :P


Övrigt vill ja spy lite galla över min jävla dator som hänger sej å k*kar sej hela jävla tiden!

Hade även fått en tid på vuxenpsykiatriska nu på freda kl13, å självklart jobbar jag å ingen kan hoppa in för mej då! Så fick maila å ändra den tiden..

Där jag går för mina mediciner ja äter, å de senaste två-tre veckorna ha tabletterna funkat så dåligt tycker jag?!

Så ja mailade Anita som ja gått hos å hon fixade en tid väldans snabbt å så kan ja inte då såklart! Ja få nästan dåligt samvete då dom e snälla å fixar in en snabbt å så måste ja ändra! Aja.. det är som det är!


Hmm va de mer då.. smsar å sitt på surra på msn mellan raderna här så ja tappar bort mej ibland :P


Vart inga ridbilder ida förresten, Syster tänkte ta några men ja kände mej lite väl looodig haha! Gamla vinter-stall-kängorna, knallblåa mjukisbralls som Mor lr Far ha haft å Wångenjacka på de + lera! :P Å en skabbig Freja som fäller vinterpäls!:P

Nä ni få vänta lite till me att se nå ridbilder tro ja!

Sen ska vi inte diskutera min sits lr nå heller, ingen aning om hur ja rider just nu för de va länge sen ja såg mej själv! Inte sen ja va å provred Freja faktiskt!

Men måste säga att när ja rider den hästen innanför stängsel lr trästaket så bli ja sååå kär! Varför kan hon inte va likadan utanför för?! =(

Ledsen.. vill ju kunna rida även om vi ha dom hemma i dynäs ju å utan att måsta stoppa i mej massa värktabletter lr bli liggandes efteråt.. jag hatar min rygg!

Tänk om man vore en bil å kunde få en ny reservdelsrygg! Lr om man kunde få gå ti bra läkare som kanske kunde hjälpa en?! Haha de kan man ju drömma om..

Nä men ja längtar som ett tok ti sommarn iaf då ja ska ja rida massor på Nordvik å jag å Freja ska bada! Hon älskade verkligen att bada =) Så söt =)

Sp när hon försökte bada i badkaret i sommarhagen :P

Ja måste förresten skaffa mej en pall att ha i stallet då ja ska borsta henne, ja få så ont i axlarna å armarna :P ja når ju fan inte upp på stora damen!

Känner mej sååå liten bredvid henne, som tur e finns de inget ont i henne!


Hmm vare nå mer ja hade på hjärtat tro...

Njae inte just nu iaf!

Återkommer imorn!

God Natt igen då!

Av Anna - 6 april 2011 22:25

Precis kommit hem från stallet! Diskat undan, kissat å bajsat, borstat tänderna å div grejs å parkerat mitt arsle i sängen me datorn i knät!

+ tryckt i mej div värktabletter!


Red Freja en sväng ida i andra hagen!

Började me att longera henne (i lervällingen) å hon va rätt så lugn, inte avslappnad men hoppade inte runt iaf! Sen hoppade ja upp skrittade lite, gjorde nå bak lr framdelsvändningar (ja ser inte längre nån skillnad :P) å skänkelvikning! Underlaget tillät inte så mkt mer än så tyvärr.. tänkte att hon kändes ju rätt så lugn å fin så ja provar att skritta uppför backen till stallet, men så fort hon klev utanför själva hagen så va de som att sitta på en annan häst.. spänd som en stålfjäder å rädd för allt!

Försökte jobba lite skänkelvikning å försöka få henne å tänka på annat uppför backen å efter många om å men så fick hon till typ tre avslappnade steg när vi nästan kommit upp! Jag ha aldrig varit med om maken en häst som e så..

Det resulterade iaf i att min rygg braka ihop, inte haft såhär ont på ja vet inte hur länge.. ja minns de inte iaf! Så nu ha ja tagit mina tramadol å diclofenac å ligger i sängen å hoppas att de släpper snart! =/

Så jävla trist... å ja bli så ledsen.. ja vill ju oxå kunna rida! =/

Aja få väl hålla oss inne i hagen då å jobba i lervällingen så gott de går å sen utanför få ja snällt men bestämt hålla mej på marken!

Vi ska iaf träna mkt från marken å de kan ja göra på gården bara.. typ som att stå stilla, det behövs tränas på å inte slita å dra i mej då vi går!

Ha tränat de lite lätt å hon fattar fort som tur e, lite kort minne men :P

Stannar jag ska hon stanna, backar jag ska hon backa osv!

Haha ja ha blitt bortskämd me min gamla Turbo som e finare å gå med än en vovve :P hon gå fint fot med lr utan grimskaft å stannar då ja stannar! Dock gillar hon inte att backa men säger ja vänta så väntar hon tills ja kommer ikapp å då går hon bredvid mej igen! =)

Älskar min gamla dam =)

Men Freja va gla iaf då både ja å Syster pysslade om henne! E ju den roliga tiden nu då man önska man hade en hästskötare som kunde borsta hästarna åt en :P

Dom e leriga från topp till tå å fäller som fan! :P

Klippte även av en bit av hennes långa svans så hon lr nån av dom andra inte ska kliva av den å så borstade ja ut den å flätade upp den! Hon e alltid som en liten tova då hon kommer in, i man å svan! :P


Ne nu ska ja försöka räta ut min kära rygg å hoppas på att man få lite sömn i natt! Ska ti stallet imorn bitti å fodra å släppa ut å skotta skit å de å sen försöka hinna hem å vila lite innan ja börjar jobba 15.30


God Natt

Av Anna - 6 april 2011 12:16

Jisses vilken natt ja haft!

Sovit som en kratta, nån typ av mardrömmar å jaa.. vakna av en duns lr nåt här å höll på att skita knäck! Ibland e ja fan bergis på att de spöka här! =S

Vakna av känslan att en katt hoppat på mej där ja låg i sängen å försökte döda mej lr nå.. å ja skydda mej me armen å låg så i ja vet inte hur länge innan ja vågade slappna av lite å somna om igen!

Fatta inte vad som hände i natt.. å när ja vakna i morse hade ja ont i hela kroppen för att ja spänt mej så mkt i natt! Suck!

Helt sjukt alltså!


Men nu känns de bättre iaf å ja e igång på dessa kattor igen!

   


Fatta va jävulskt glada jag och Vi sku bli om de visa sej att vi tålda dem!!!!

Helt lyrisk, pirrig å nervös!

Men som sagt.. ha inte för stora förväntningar nu Anna.. de e inte bra sp om de visa sej att ja inte tål dom iaf!

Mmm vi få se vad som händer å fötter =)

Ovido - Quiz & Flashcards