Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Bloggtorka!

Av Anna - 25 april 2010 19:22

Inte haft tid lr ork att skriva på nå dagar.. haft fullt upp med Turbo, jobb å vad ha ja gjort mer, mått skumt i kroppen.. känts som att ja varit på väg att bli förkyld men som vanligt bryter de aldrig ut!


Turbo då.. Kicki va ju snäll å kom förbi å kikade på henne! Inget fel på benen, varken värme lr tjock trots att hon då stått inne en dag så de sitter troligen högre upp. Möjligtvis att hon sträckt sej lr nåt i hagen, så som dom busar å har sej å e lite oroliga emellanåt pga att jävla arbete vid järnvägen.

Så de vart boxvila nå dagar för att se om hon skulle kunna tänkas bli bättre. Bättre ha hon blivit men inte hundra bra, märks mest i nedförsbackar nu å hon verka ju inte direkt lida av det som nu kan tänkas göra ont emellanåt! Lika pigg å glad som vanligt, sträcker på halsen, kröker på nacken å hissar flagg! =) Min gamla glada goa gumma! Igår fick hon gå ut en stund på em, första hon gjorde va att lägga sej i leran å rulla å sen rejsa lite.. hon ha då inte vett å ta de lugnt direkt, ida har hon fått vara ute hela dagen så ska se imorn hur det är med henne å i så fall om man ska ringa veterinären å höra iaf!


Så vad har mer hänt då..inte varit så piggelin i veckan, ha sovit alldeles för lite på sistone sp efter arbetspassen.. så imorn SKA jag sova när ja kommit hem! För min kära kropps skull! Å så sätta fart på packningen för det är inte länge kvar nu =) Längtar som fan =)

Men vad ha vi gjort i veckan här.. varit i dynäs å ute en massa, eldat lite gammgräs, pysslat å varit ute å gått med Turbo, försökt få lite fason på Ziva som verkar ha fått en skruv lös å blivit döv emellanåt!

Måste även komma ihåg å hämta ut mina allergitabletter, denna jävla pollen! Å trp på fan så ha man hela jävla säsongen oxå å e allergisk som fan! =/

Christian ha blitt allergisk med, tro fan vi smitta varann med de ena å de andra.. jag ha fått hans mage (fick ju magkatarr förra sommaren) å han ha fått min pollenallergi! Fina barn vi komma få, kolikungar me alla allergier som går att ha säkert! :P

Å förresten på  tal om allergier å städa å sådant kom ja på, far hade köpt en H2o mopp, sådan som jag vill ha oxå! Så ha vart där å testat den, kommer nog köpa en själv nu när vi flyttar.. jag måste dock börja träna mina armmuskler så jag orkar moppa med den! :P


Annars så sitt jag på jobbet nu, 24h pass! Just nu e de lugnt och jag sitter å uppdaterar en av pärmarna! Va bara tvungen å vila skallen å ta en liten skrivpaus i allt.. försökt skriva på datorn vi ha här men de e nå skumt med Word på den, går inte att få till mellan slag utan det blir bara en massa punkter i bindestreckhöjd å så en massa tecken som inte går att radera bort.. så jag skriver allt på min egen dator som funkar kanon å så få jag maila över det sedan ist! Alltid en lösning.. "jag ser inte problemet" =)


Igår va ja iaf ledig, lr slutade jobba 9.30 på morgonen, gick hem å käkade frukost med Christian å tog en dusch =) Fan ja börjar bli gammal å senil, hade fan inte rakat benen på ja vet inte hur länge.. som tur va kom ja ihåg de igår!

Sen for vi en sväng på Mekonomen som hade 20%, köpte bromsskivor å klossar till saaben som måste bytas å Christian köpte en ny polermaskin så Berit (Imprezan) kan bli ännu blankare :P

Köpte även munkar som vi tog med till dynäs å fikade lite =) Gott gott =)

Pojkarna dvs Pappa å Christian tog ut sina radiobilar en sväng å luftade dom, provkörde jag med men hamna mest upp å ner, svårt å köra på gårn bli bandyplan så fort de torkat upp =) En riktigt mysig dag =) Tog en promenad med Turbo oxå å hejjade på Johanna som va ute å red =) Fan va ja saknar ponnytiden =) Hennes ponny e så fin, å verkar så himla lugn å snäll =)

Mysig dag förutom att jag inte mådde så bra, trött som fan å kroppen ur funktion!

Tog en liten siesta hemma i soffan innan vi gick ner på Tre Kronor å käkade midda med Emma å Alex =) Riktigt riktigt gott va de =)

Å skönt med en promenad ner å hem oxå å förbi hemköp, va ju tvungen å köpa nå käk tills idag så!

Slocknade som en döing när ja väl la mej i sängen, sovit som en stock!

Å så va de söndag å jobb!


Ne nu ska ja forts skriva klart, så ja blir färdig nån gång! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 13 mars 2013 21:14

Fan skulle verkligen behöva shoppa några nya bhar! Som sagt ha ju till slut lyckats gå upp i vikt å de gjorde även mina bröst å mina fötter å ja.. hela jävla kroppen utom skallen tro ja :P Å skulle verkligen behöva nya bhar! Ha två st som ja kan ...

Av Anna - 13 mars 2013 20:44

Nu vare då längesen ja uppdaterade nå här.. helt glömt bort att ja ha en blogg å de ha ändå inte hänt så himla mkt intr att skriva om heller så... Livet rullar på som vanligt. Jag äter, skiter, jobbar å tränar å e i stallet typ. På söndagar ere...

Av Anna - 22 oktober 2012 13:35

Gah att de aldrig gå över.. ida e de en vecka sen ja blev dyngförkyld =/ Men ha ingen feber längre å just ida må ja bättre än på länge trots hostan å lite snor =) Så veckan som varit ha varit himla lugn.. ha mest sovit, legat, ätit å jobbat å så ...

Av Anna - 12 oktober 2012 16:48

Fan hata hösten.. å dessa depptider typ.. Vet inte vars dom kommer ifrån men känner mej bara allmänt bläääig! Inget känns skoj just för stunden å ja e så trött hela tiden typ =/ Vill bara sova å vakna igen då de e sommar.. om de sku kunna bli en ...

Av Anna - 8 oktober 2012 19:03

Så vare månda igen då å jobb som gäller. Helgen ha vars grymt rolig =) Fest i Sundsvall i lördas me Madde, Camilla å Bonden + några fler =) Haft riktigt skoj å förfesten va nog bäst ;) Seg som fan igår men inte sp bakis som tur va.. När vi kom ...

Ovido - Quiz & Flashcards